Frågor och svar
Här kan du får svar på några av de vanligaste frågorna som kommer till oss på Lidköping Bredband.
Mina tjänster fungerar inte, vart vänder jag mig?
Du vänder dig till din tjänsteleverantör för att få hjälp med dina tjänster om de inte fungerar. Du kan även titta på openbit.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. om det finns någon redan rapporterad driftstörning i ditt område.
Det åskar ute, är det risk för min fiberutrustning?
Även om inte fiberkabeln i sig leder ström så är åska alltid en risk för elektrisk utrustning. Vid åska är det därför starkt rekommenderat att man drar ur all elektronisk utrustning, så även fiberutrustningen.
Jag behöver tillfälligt flytta min utrustning, hur gör jag?
Innan du påbörjar arbetet kontaktar du Lidköping Bredband via kommunens Kontaktcenter. Lidköping Bredband kommer ut och monterar ner utrustningen. När arbetet är klart kommer vi och kopplar upp utrustningen och säkerställer att allt fungerar. Detta görs till självkostnadspris för dig som kund.
Jag har beställt fiberanslutning. Hur lång är leveranstiden?
Leveransen sker enligt överenskommelse men är oftast mellan fyra och sex veckor efter det att kanalisation grävts ner.
Vad kostar en fiberanslutning?
En anslutning kostar i regel 18.100 kronor inkl. moms (inkl. plus 2.500 kronor för kundutrustning) med undantag för kundspecifika förutsättningar.
Här kan du läsa taxan i sin helhet Länk till annan webbplats.
Finns det, eller planeras det för, fler tjänster än tv, telefoni och data i stadsnätet?
Vi tittar på att släppa in en leverantör av smarta hem-tjänster i nätet. Kort beskrivet kommer du att kunna övervaka rörelse och fukt, samt styra vissa funktioner i hemmet som exempelvis lås och belysning via din mobiltelefon.
Publicerad:
Senast uppdaterad: