Frågor och svar

Här kan du får svar på några av de vanligaste frågorna som kommer till oss på Lidköping Bredband.

Du vänder dig till din tjänsteleverantör för att få hjälp med dina tjänster om de inte fungerar. Du kan även titta på openbit.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster om det finns någon redan rapporterad driftstörning i ditt område.

Även om inte fiberkabeln i sig leder ström så är åska alltid en risk för elektrisk utrustning. Vid åska är det därför starkt rekommenderat att man drar ur all elektronisk utrustning, så även fiberutrustningen.

Innan du påbörjar arbetet kontaktar du Lidköping Bredband via kommunens Kontaktcenter. Lidköping Bredband kommer ut och monterar ner utrustningen. När arbetet är klart kommer vi och kopplar upp utrustningen och säkerställer att allt fungerar. Detta görs till självkostnadspris för dig som kund.

Leveransen sker enligt överenskommelse men är oftast mellan fyra och sex veckor efter det att kanalisation på tomtmark grävts ner.

En anslutning kostar i regel 18.900 kronor inkl. moms (inkl. 2.500 kronor för kundutrustning) med undantag för kundspecifika förutsättningar.

Vi tittar på att släppa in en leverantör av smarta hem-tjänster i nätet. Kort beskrivet kommer du att kunna övervaka rörelse och fukt, samt styra vissa funktioner i hemmet som exempelvis lås och belysning via din mobiltelefon.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?



Hur nöjd är du med sidans innehåll?

Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Tack för ditt svar!

Hur nöjd är du med sidans innehåll?






Kan du utveckla ditt svar lite mer?

Vi vill gärna att du förklarar vad du saknar eller vad som inte stämmer för att vi skall kunna blir bättre på att ge dig korrekt information. Din kommentar blir en allmän handling och kan komma att läsas av andra. Undvik att skicka in känsliga personuppgifter. Vi hanterar alla eventuella personuppgifter enligt GDPR.

Får vi kontakta dig (frivilligt)?

Skriv in den e-postadress vi kan nå dig på. Vi kontaktar dig enbart om vi behöver ställa kompletterande frågor rörande din feedback ovan.

Har du synpunkter på service och tjänster?

Läs om hur du lämnar synpunkter på kommunens service och tjänster.

Informationen skickas...

Tack för att du hjälper oss att göra kommunens webbplats bättre!

Publicerad:

Senast uppdaterad: